ÚVOD | Novinky | 8 Bitů | Příslušenství | Drobnosti | TTL | Kontakt
SAPI-1 | ONDRA | PMI-80 | PMD-85 | klony PMD-85 | klony SM50/40 | PETR | PLAN-80A | IQ151 | TNS | FK-1 | HVĚZDA | SP 830 | PCS 1-QR6000
ZPS | Technické prostředky | Programové vybavení | Dokumentace
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% B A S I C EXP ( V 5.0/G ) DNE: 24.3.87 (C) 1986 TESLA DIZ BRNO [PERINA] %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% BASIC EX(TEND OF) P(ASCAL) JE SHORA KOMPATIBILNI S BASICEM V4.0 EX A VE VERZI V5.0/G JE ROZSIREN O NASLEDUJICI GRAFICKE PRIKAZY. BASIC EXP JE URCEN PRO MIKROPOCITACE SAPI-1 A ONDRA. RESERVOVANA SLOVA (BASIC EXP V5.0): ----------------------------------- ABS AND ASC ATN AUTO BEEP BEG BEND BYE CALL CHR$ CLEAR CLOSE CLS CODE CONT COS CURS DATA DEF DEG DELETE DIM DO ELSE END ENDF ENDP END EXP FILL FIND FN FOR FRE FUNC GET GOSUB GOTO HEX IF INKEY INP INPUT INT INTRP LEFT$ LEN LET LIST LLIST LOAD LOADB LOG MID$ MODE NEW NEXT NOT ON OPEN OR OUT PEEK POKE POS PRINT PROC PTR PUT READ REM REPEAT RENUM RESTORE RETURN RIGHT$ RND RUN SAVE SAVEB SAVEP SEEK SGN SIN SPC SQR STEP STOP STR$ TAB TAN THEN TO TRON TROFF TRSTEP UNTIL USING USR VAL VAR WND WAIT WEND WHILE XOR ! @ + - / * ^ = & # ( ) < > . POZNAMKA: ONDRA MA MISTO MODE PRIKAZ FAST. GRAFICKE PRIKAZY (BASIC EXP V5.0/G): ------------------------------------ AXES COLOR CLSG DRAW FILL GETP DEF CODE DEF FILL GETX GETY LABEL MOVE PLOT SCALE DRAW INPUT POPIS GRAFICKYCH PRIKAZU: ========================= SCALE XMIN,XMAX,YMIN,YMAX NASTAVENI MERITKA PRO ZOBRAZOVANI. HODNOTY MEZI "MIN" A "MAX" SOURADNICI SE ZOBRAZI V RASTRU X(0-319 PIXLU) A Y(0-239 PIXLU). PR/ SCALE 0,319,0,239 ! ODPOVIDA FIX MODU SCALE -1,1,-1,1 CLSG[N] ....... VYMAZ GRAFICKE PAMETI. PARAMETR N (BITOVA MASKA) UMOZNI ZAPLNIT PAMET HODNOTOU "N". PR/ 10 CLSG ! VYMAZ PAMETI 11 CLSG 255 ! ZAPLN PAMET COLOR N[,M] ... NASTAVENI MODU ZAPISU A POPRIPADE I PERA. N .. MOD ZAPISU CARY: N=0 .. NETVORI SE CARA (PERO NAHORE) N=1 .. ZAPIS CARY JE REALIZOVAN FUNKCI "XOR" N=2 .. ZAPIS CARY JE RIZEN HODNOTOU PERA "1"..ZAPIS,"0"..VYMAZ N=3 .. VYMAZ CARY M=PEN..NASTAV PERO. VIZ POVEL MOVE. PLOT X1,Y1[,PEN1][;X2,Y2[,PEN2]]...[XN,YN[,PENN]] SPOJI UVEDENE SOURADNICE CAROU, JE MOZNO ZADAT TYP CARY. PR/ MOVE 3,3 ! NASTAV POCATEK CARY PLOT 20,20 ! OD POLOHY CURSORU (3,3) UDELA ! CARU DO BODU (20,20) PLOT 30,30;X+3,X;X-5,30 !LOMENA CARA PLOT 10,10,255 MOVE X,Y[,PEN] NASTAVENI POLOHY CURSORU A TYPU CARY. PEN ..0 RUSI CARU PEN ..255 PLNA CARA PEN ..HEX(55) TECKOVANA CARA PEN ..HEX(F5) CERCHOVANA CARA PR/ MOVE 0,0 MOVE 0,0,255 AXES X,Y[,PEN] VYMALUJE OSY S PRUSECIKEM X,Y. PR/ AXES 0,0 AXES 20,20,HEX(5F) GETP .......... DOSADI HODNOTU PIXLU (0 NEBO -1), ADRESA JE NASTAVENA OPERACI (MOVE,PLOT,LABEL..). PR/ 10 MOVE 0,0 20 IF GETP=0 THEN PRINT "VOLNE POLICKO" POVELY VE FIX MODU (NEUVAZUJE SE SCALE) --------------------------------------- LABEL MX,MY;"TEXT" V DANEM ZVETSENI MX A MY ZOBRAZI TEXT JAKO "PRINT". ZOBRAZUJE ZNAKY OD " "...."Z" A IGNORUJE CR,LF. PR/ LABEL 1,1;"BASIC" MOVE 30,20:LABEL 2,2;"EXP" ! VZDY NASTAVI HODNOTU ! PEN =255 PR/ 10 A$="TESLA" 20 LABEL 2,5;A$ DEF CODE ADR;DATA,DATA...DATA UZIVATELSKY DEKLAROVANY TYP PISMA (5BYTE=1PISMENO). OD KODU 60H - 1. PETICE, 61H DRUHA ..., 62H TRETI .. ADR UDAVA ADRESU, NA KTEROU SI UZIVATEL ULOZI TABULKU. PR/ 9 DEF CODE HEX(4300);7F,3E,1C,C,8,FF,FF,FF,FF,FF 10 FL$=CHR$(HEX(61)) ! KOD PLNEHO POLICKA 11 SIPKA$=CHR$(HEX(60)) ! KOD SIPKY 120 LABEL 3,3;"PLNE POLICKO",FL$;" SIPKA";CHR$(HEX(60)) FILL MX,MY[,PEN] VYPLNI PLOCHU O VELIKOSTI MX,MY OD CURSORU. MX,MY = MAX. 255; 0 ODPOVIDA HODNOTE 256. KURSOR POSOUVA JEN V OSE X. PR/ FILL 2,2,255 ** ----->**< NOVA POLOHA CURSURU DEF FILL MX,MY;HEX-DATA,HEX....;MX,MY;HEX-DATA...HEX-DATA VYMALUJ PLOCHU O SIRCE N*8 PIXLU. DELKA RADKY JE URCENA POCTEM HEX-BYTE MEZI ";". PO DOSAZENI ";" SE POKRACUJE V KRESLENI O RADEK VYSE. VYSKA JE DANA DELKOU SEZNAMU MX,MY - MERITKO V OSE X,Y (JAKO U "FILL"). GETX .......... FUNKCE, KTERA PRIRADI DO PROMENE HODNOTU CURSORU V OSE X. GETY .......... FUNKCE, KTERA PRIRADI DO PROMENE HODNOTU CURSORU V OSE Y. PR/ PRINT "SOURADNICE JE:";GETX;GETY DRAW "C2:M0,0:XA$:P10,18:V+3,-5,255;-3,10" ------------------------------------------ POVEL DRAW PREDSTAVUJE ZAKLADNI POVEL PRO PRACI VE FIX-MODU, T.J. BEZ OHLEDU NA NASTAVENE MERITKO. JE TO VLASTNE GRAFICKY JAZYK URCENY PRO SNADNE A RYCHLE ZOBRAZOVANI PLOSNYCH OBRAZCU. ZA POVELEM "DRAW" MOHOU NASLEDOVAT JEDNOTLIVE PRIKAZY, KTERE JSOU VZAJEMNE ODDELENY ZNAKEM ":". SEZNAM JEDNOTILVYCH PRIKAZU: ---------------------------- M X,Y[,PEN] ..MOVE - NASTAV NA ABSOLTNI X,Y. P X,Y[,PEN][,X1,Y1...XN,XN[,PEN]] .. PLOT ..KRESLI CARU, KDE X,Y JSOU ABSOLUTNI SOURADNICE. S N,M[,PEN] ..SET - NASTAV NA RELATIVNI SOURADNICI; (N,M)..JSOU PRIRUSTKY V OSE X,Y. V N,M[,PEN] ..VECTOR - KRESLI CARU; (N,M) JSOU PRIRUSTKY V OSE X,Y. PR/ DRAW M0,0:V+123,10:V-12,-3:S-100,0 R N[,PEN] ..RIGHT - DOPRAVA O N PIXLU. L N[,PEN] ..LEFT - DOLEVA O N PIXLU. D N[,PEN] ..DOWN - DOLU O N PIXLU. U N[,PEN] ..UP - NAHORU O N PIXLU. C M[,PEN] ..COLOR (VIZ POPIS POVELU). X NAME$ ..ODKAZ NA JINY STRING, KTERY SE ZACNE PROVADET. TENTO STRING MUSI BYT UKONCEN ZNAKEM "!". POTOM SE POKRACUJE V PROVADENI PUVODNIHO POVELU. ! ..UKONCENI VNORENEHO STRINGU. PR/ 100 DRAW "M0,23:P120,-3;5,122:XA$:V56,-12" 110 A$="V12,12:V-12,0!" DRAW INPUT A$ CTI A ZAPISUJ DO STRINGU A$ OBRAZEC, KTERY BUDES VYKRESLOVAT NA OBRAZOVCE. RIZENI ZAPISU: -------------- R,L,D,U ..... POHYB KURZORU (ONDRA: SIPKY KURZORU). V ..... ZAPIS RELATIVNI CARU (ONDRA HOME). S ..... PRENES KURSOR RELATIVNE. CR ..... UKONCI STRING (MAX DELKA=120 ZNAKU). POVELY INTERPRETU VZTAZENE KE GRAFICE: ====================================== LOAD G ........ ZAVEDE DO GRAFICKE PAMETI NOVY OBSAH. SAVE G ........ ZAPIS OBSAHU GRAFICKE PAMETI NA VNEJSI PAMET. .
ÚVOD | Novinky | 8 Bitů | Příslušenství | Drobnosti | TTL | Kontakt
SAPI-1 | ONDRA | PMI-80 | PMD-85 | klony PMD-85 | klony SM50/40 | PETR | PLAN-80A | IQ151 | TNS | FK-1 | HVĚZDA | SP 830 | PCS 1-QR6000
ZPS | Technické prostředky | Programové vybavení | Dokumentace