ÚVOD | Novinky | 8 Bitů | Příslušenství | Drobnosti | TTL | Kontakt


SAPI-1 | ONDRA | PMI-80 | PMD-85 | klony PMD-85 | klony SM50/40 | PETR | PLAN-80A | IQ151 | TNS | FK-1 | HVĚZDA | SP 830 | PCS 1-QR6000


ZPS | Technické prostředky | Programové vybavení | Dokumentace


8 bity / SAPI-1 / Programové vybavení / ZPS-2 / BASIC EXP V5.0/G




VÝPIS PROGRAMU:



%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
         B A S I C        EXP           ( V 5.0/G  )
                                        DNE: 24.3.87
        (C)     1986 TESLA DIZ BRNO     [PERINA]
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%


   BASIC EX(TEND OF) P(ASCAL) JE SHORA KOMPATIBILNI S
BASICEM V4.0 EX A VE VERZI V5.0/G JE ROZSIREN O NASLEDUJICI
GRAFICKE PRIKAZY. BASIC EXP JE URCEN PRO MIKROPOCITACE
SAPI-1 A ONDRA.




RESERVOVANA SLOVA (BASIC EXP V5.0):
-----------------------------------

ABS     AND     ASC     ATN     AUTO    BEEP    BEG     BEND    BYE
CALL    CHR$    CLEAR   CLOSE   CLS     CODE    CONT    COS     CURS
DATA    DEF     DEG     DELETE  DIM     DO      ELSE    END     ENDF
ENDP    END     EXP     FILL    FIND    FN      FOR     FRE     FUNC
GET     GOSUB   GOTO    HEX     IF      INKEY   INP     INPUT   INT
INTRP   LEFT$   LEN     LET     LIST    LLIST   LOAD    LOADB   LOG
MID$    MODE    NEW     NEXT    NOT     ON      OPEN    OR      OUT
PEEK    POKE    POS     PRINT   PROC    PTR     PUT     READ    REM
REPEAT  RENUM   RESTORE RETURN  RIGHT$  RND     RUN     SAVE    SAVEB
SAVEP   SEEK    SGN     SIN     SPC     SQR     STEP    STOP    STR$
TAB     TAN     THEN    TO      TRON    TROFF   TRSTEP  UNTIL   USING
USR     VAL     VAR     WND     WAIT    WEND    WHILE   XOR
!       @       +       -       /       *       ^       =       &
#       (       )       <       >       .

POZNAMKA: ONDRA MA MISTO MODE PRIKAZ FAST.


GRAFICKE PRIKAZY (BASIC EXP V5.0/G):
------------------------------------

AXES    COLOR   CLSG    DRAW    FILL    GETP    DEF CODE     DEF FILL
GETX    GETY    LABEL   MOVE    PLOT    SCALE   DRAW INPUT



POPIS GRAFICKYCH PRIKAZU:
=========================


SCALE XMIN,XMAX,YMIN,YMAX
                NASTAVENI MERITKA PRO ZOBRAZOVANI. HODNOTY MEZI "MIN"
                A "MAX" SOURADNICI SE ZOBRAZI V RASTRU  X(0-319 PIXLU)
                A  Y(0-239 PIXLU).

        PR/     SCALE 0,319,0,239       ! ODPOVIDA FIX MODU
                SCALE -1,1,-1,1



CLSG[N] ....... VYMAZ GRAFICKE PAMETI. PARAMETR N (BITOVA MASKA) UMOZNI
                ZAPLNIT PAMET HODNOTOU "N".

        PR/     10 CLSG         ! VYMAZ PAMETI
                11 CLSG 255     ! ZAPLN PAMET



COLOR N[,M] ... NASTAVENI MODU ZAPISU A POPRIPADE I PERA.
                N   .. MOD ZAPISU CARY:
                N=0 .. NETVORI SE CARA (PERO NAHORE)
                N=1 .. ZAPIS CARY JE REALIZOVAN FUNKCI "XOR"
                N=2 .. ZAPIS CARY JE RIZEN HODNOTOU PERA
                       "1"..ZAPIS,"0"..VYMAZ
                N=3 .. VYMAZ CARY

                M=PEN..NASTAV PERO. VIZ POVEL MOVE.



PLOT X1,Y1[,PEN1][;X2,Y2[,PEN2]]...[XN,YN[,PENN]]
                SPOJI UVEDENE SOURADNICE CAROU, JE MOZNO ZADAT
                TYP CARY.

        PR/     MOVE 3,3        ! NASTAV POCATEK CARY
                PLOT 20,20      ! OD POLOHY CURSORU (3,3) UDELA
                                ! CARU DO BODU (20,20)
                PLOT 30,30;X+3,X;X-5,30     !LOMENA CARA
                PLOT 10,10,255



MOVE X,Y[,PEN]
                NASTAVENI POLOHY CURSORU A TYPU CARY.
                PEN ..0  RUSI CARU
                PEN ..255 PLNA CARA
                PEN ..HEX(55) TECKOVANA CARA
                PEN ..HEX(F5) CERCHOVANA CARA

        PR/     MOVE 0,0
                MOVE 0,0,255



AXES X,Y[,PEN]
                VYMALUJE OSY S PRUSECIKEM X,Y.

        PR/     AXES 0,0
                AXES 20,20,HEX(5F)



GETP .......... DOSADI HODNOTU PIXLU (0 NEBO -1), ADRESA JE NASTAVENA
                OPERACI (MOVE,PLOT,LABEL..).

        PR/     10 MOVE 0,0
                20 IF GETP=0 THEN PRINT "VOLNE POLICKO"



POVELY VE FIX MODU (NEUVAZUJE SE SCALE)
---------------------------------------


LABEL MX,MY;"TEXT"
                V DANEM ZVETSENI MX A MY ZOBRAZI TEXT JAKO "PRINT".
                ZOBRAZUJE ZNAKY OD " "...."Z" A IGNORUJE CR,LF.

        PR/     LABEL 1,1;"BASIC"
                MOVE 30,20:LABEL 2,2;"EXP"    ! VZDY NASTAVI HODNOTU
                                              ! PEN =255
        PR/     10 A$="TESLA"
                20 LABEL 2,5;A$



DEF CODE ADR;DATA,DATA...DATA
                UZIVATELSKY DEKLAROVANY TYP PISMA (5BYTE=1PISMENO).
                OD KODU 60H - 1. PETICE, 61H DRUHA ..., 62H TRETI ..
                ADR UDAVA ADRESU, NA KTEROU SI UZIVATEL ULOZI TABULKU.

        PR/     9  DEF CODE HEX(4300);7F,3E,1C,C,8,FF,FF,FF,FF,FF
                10 FL$=CHR$(HEX(61))        ! KOD PLNEHO POLICKA
                11 SIPKA$=CHR$(HEX(60))     ! KOD SIPKY
                120 LABEL 3,3;"PLNE POLICKO",FL$;" SIPKA";CHR$(HEX(60))



FILL MX,MY[,PEN]
                VYPLNI PLOCHU O VELIKOSTI MX,MY OD CURSORU.
                MX,MY = MAX. 255; 0 ODPOVIDA HODNOTE 256.
                KURSOR POSOUVA JEN V OSE X.

        PR/     FILL 2,2,255
                                      **
                                ----->**< NOVA POLOHA CURSURU



DEF FILL MX,MY;HEX-DATA,HEX....;MX,MY;HEX-DATA...HEX-DATA
                VYMALUJ PLOCHU O SIRCE N*8 PIXLU. DELKA RADKY JE URCENA
                POCTEM HEX-BYTE MEZI ";". PO DOSAZENI ";" SE POKRACUJE
                V KRESLENI O RADEK VYSE. VYSKA JE DANA DELKOU SEZNAMU
                MX,MY - MERITKO V OSE X,Y (JAKO U "FILL").


GETX .......... FUNKCE, KTERA PRIRADI DO PROMENE HODNOTU CURSORU
                V OSE X.


GETY .......... FUNKCE, KTERA PRIRADI DO PROMENE HODNOTU CURSORU
                V OSE Y.

        PR/     PRINT "SOURADNICE JE:";GETX;GETY



DRAW "C2:M0,0:XA$:P10,18:V+3,-5,255;-3,10"
------------------------------------------

        POVEL DRAW PREDSTAVUJE ZAKLADNI POVEL PRO PRACI VE FIX-MODU,
        T.J. BEZ OHLEDU NA NASTAVENE MERITKO. JE TO VLASTNE GRAFICKY
        JAZYK URCENY PRO SNADNE A RYCHLE ZOBRAZOVANI PLOSNYCH
        OBRAZCU. ZA POVELEM "DRAW" MOHOU NASLEDOVAT JEDNOTLIVE
        PRIKAZY, KTERE JSOU VZAJEMNE ODDELENY ZNAKEM ":".

        SEZNAM JEDNOTILVYCH PRIKAZU:
        ----------------------------

  M X,Y[,PEN]   ..MOVE - NASTAV NA ABSOLTNI X,Y.

  P X,Y[,PEN][,X1,Y1...XN,XN[,PEN]] .. PLOT
                ..KRESLI CARU, KDE X,Y JSOU ABSOLUTNI SOURADNICE.

  S N,M[,PEN]   ..SET - NASTAV NA RELATIVNI SOURADNICI; (N,M)..JSOU 
                  PRIRUSTKY V OSE X,Y.

  V N,M[,PEN]   ..VECTOR - KRESLI CARU; (N,M) JSOU PRIRUSTKY V OSE X,Y.

        PR/     DRAW M0,0:V+123,10:V-12,-3:S-100,0

  R N[,PEN]     ..RIGHT - DOPRAVA O N PIXLU.

  L N[,PEN]     ..LEFT - DOLEVA O N PIXLU.

  D N[,PEN]     ..DOWN - DOLU O N PIXLU.

  U N[,PEN]     ..UP - NAHORU O N PIXLU.

  C M[,PEN]     ..COLOR (VIZ POPIS POVELU).

  X NAME$       ..ODKAZ NA JINY STRING, KTERY SE ZACNE PROVADET.
                  TENTO STRING MUSI BYT UKONCEN ZNAKEM "!".
                  POTOM SE POKRACUJE V PROVADENI PUVODNIHO POVELU.

  !             ..UKONCENI VNORENEHO STRINGU.

        PR/     100 DRAW "M0,23:P120,-3;5,122:XA$:V56,-12"
                110 A$="V12,12:V-12,0!"



  DRAW INPUT A$
                CTI A ZAPISUJ DO STRINGU A$ OBRAZEC, KTERY BUDES
                VYKRESLOVAT NA OBRAZOVCE.

        RIZENI ZAPISU:
        --------------

  R,L,D,U ..... POHYB KURZORU (ONDRA: SIPKY KURZORU).
  V       ..... ZAPIS RELATIVNI CARU (ONDRA HOME).
  S       ..... PRENES KURSOR RELATIVNE.
  CR      ..... UKONCI STRING (MAX DELKA=120 ZNAKU).




POVELY INTERPRETU VZTAZENE KE GRAFICE:
======================================

LOAD G ........ ZAVEDE DO GRAFICKE PAMETI NOVY OBSAH.

SAVE G ........ ZAPIS OBSAHU GRAFICKE PAMETI NA VNEJSI PAMET.
                .


VÝPIS PROGRAMU:



ÚVOD | Novinky | 8 Bitů | Příslušenství | Drobnosti | TTL | Kontakt


SAPI-1 | ONDRA | PMI-80 | PMD-85 | klony PMD-85 | klony SM50/40 | PETR | PLAN-80A | IQ151 | TNS | FK-1 | HVĚZDA | SP 830 | PCS 1-QR6000


ZPS | Technické prostředky | Programové vybavení | Dokumentace


8 bity / SAPI-1 / Programové vybavení / ZPS-2 / BASIC EXP V5.0/G



SAPI.cz - web o československých osmibitech, zejména SAPI-1. Provozuje EC1045 od roku 2011
Za korekce češtiny dekuji: MELSOFTovi, Silliconovi, Martinu Lukáškovi a NOSTALCOMPovi

Když začínám blbnout z 8bitů tak se chodím léčit mezi otaku.
Animefest.cz